dimarts, 12 d’agost del 2014

Caminada Popular al Poal

Sortida a la zona del Poal, pel cantó del Pont Llarg. Caminada amb un desnivell suau apte per a tota la família i amb un recorregut total d’uns 3 Km. A la meitat del recorregut esmorzar amb vistes al Montcau, Montserrat i Collbaix. Tornada pel ramal de la sèquia.

Recorregut: sortida de la Plaça Cots a les 9:30 del matí, fent camí cap el Pont Llarg passant per la zona universitària, camí de Joncadella. Passarem pel viaducte del Pont Llarg i girarem a la dreta passada la casa de Santa Susanna i per sota de la Torre de l‘Om fent camí cap a la entrada del Poal. Després de veure el turó del Pepus amb una bandera al punt més alt arribarem a la trinxera, antic pas del ferrocarril de les mines de Súria, i el creuarem just en el desguàs de la sèquia. Iniciarem un petit ascens a la serralada de les Torres, on es pot divisar el pal de les Torres i Lledoners, baixarem pel Mas Terrós, el turó de les Fades i arribarem altra vegada a la sèquia. Farem parada a Cal Pintó, on esmorzarem (botifarrada, beguda i fruita). Després d’aquest descans  reprendrem el recorregut vora la sèquia fins al camí de Joncadella i en direcció a Manresa cap a dinar...